فرماندار مهريز با اشاره به اهتمام و عزم جدي دولت بر تحقق شعارهاي عدالت محوري و فقر ستيزي، اختصاص تسهيلات در قالب بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك زود بازده و كارآفرين را جزء مهم‌ترين برنامه‌هاي اقتصادي كابينه دولت نهم ذكر كرد.

بابائي در خصوص ميزان تحقق شعارها و برنامه‌هاي دولت نهم در طول يكسال گذشته، اظهار داشت: خوشبختانه دولت نهم با شعار عدالت محوري و فقر ستيزي پا به عرصه وجود گذاشته و رئيس جمهور نيز با ساده زيستي و الگو قرار دادن شهيد رجايي در بسياري از برنامه‌هاي خويش از محبوبيت زياي در ميان اقشار مختلف به ويژه قشرهاي مستضعف و آسيب‌پذير جامعه برخوردار است. در عين حال آنچه مسلم است مجموعه اركان دولت نهايت سعي و اهتمام خويش را جهت دستيابي به اهداف و برنامه‌هاي دولت نهم بكار بسته‌اند وسفرهاي استاني و شهرستاني هيات دولت به دورترين نقاط كشور نيز در راستاي اجراي همين برنامه‌ها به ويژه شعار عدالت محوري مي‌باشد، البته با توجه به اين كه كمتر از يكسال از آغاز بكار دولت جديد مي‌گذرد ممكن است برخي توقعات وانتظارات بحق مردم برآورده نشده باشد، اما مهم اينست كه اهتمام و عزم جدي دولت مبتني بر تحقق شعارها و برنامه‌هاي رياست جمهوري است و فعاليت‌هاي خوبي نيز در اين زمينه در حال اجرا مي‌باشد.

وي با بيان اين كه در حال حاضر استان يزد خود را براي سفر رئيس جمهور و هيات دولت آماده مي‌كند، ابراز اميدواري كرد: با انجام اين سفر و حضور نزديك مسئولين بلند پايه كشور در استان به بسياري از مشكلات شهرستان‌ها نيز رسيدگي شود و در آينده نزديك مردم از آثار و بركات خيراين سفر بهره‌مند شوند.

فرماندار مهريز افزود: از جمله فعاليت‌هاي شاخص دولت كه در شهرستان مهريز در دست اقدام مي‌باشد، اختصاص مبلغ قابل توجه تسهيلات در قالب بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك مي‌باشد كه هم‌اكنون بيش از 270 ميليارد ريال تسهيلات در بخش‌هاي صنعتي، كشاروزي، دامپروري و خدمات به تصويب رسيده و با اجرا و راه‌اندازي اين طرح‌ها قريب به 5 هزار موقعيت شغلي جديد در شهرستان ايجاد خواهد شد.

وي متذكر گرديد: شهر مهريز از بافت شهري - روستايي برخوردار بوده و هنوز هم اكثريت مردم شهرستان از راه كشاورزي و دامپروري امرار معاش مي‌نمايند. لذا علي‌رغم قابليت‌ها و شايستگي‌هاي فراوان، شهروندان مهريزي همچنان از كمبود امكانات رفاهي رنج مي‌برند و با وجود فعاليت‌هاي انجام شده دراين زمينه طي سال‌هاي اخير، هنوز امكانات رفاهي در حد قابل قبول نمي‌باشد.

بابائي توسعه و احداث كتابخانه‌هاي عمومي، احداث سالن‌هاي ورزشي چند منظوره، ‌توسعه فضاهاي سبز شهري و پارك‌ها، انجام عمليات گازرساني، ‌توسعه مخابرات و... را از جمله مهمترين امكانات رفاهي دانست كه در شهرستان مهريز انجام و يا در حال اجرا مي‌باشد.

فرماندار مهريز اختصاص تسهيلات در قالب بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك زود بازده و كارآفرين را جزء مهم‌ترين برنامه‌هاي اقتصادي كابينه دولت نهم در مورد شهرستان‌ها ذكر نمود و گفت: اميدواريم با حمايت و همكاري نزديك دولت و بانك‌هاي عامل، متقاضيان ذيصلاح بتوانند تسهيلات مصوب را دريافت نموده و با اجراي صحيح طرح‌ها، تحول عظيمي در بخش‌هاي گوناگون ايجاد نمايند.

وي در ادامه اذعان داشت: با توجه به استعددها و ويژگي‌هاي منحصر بفرد شهرستان مهريز همچون موقعيت مناسب آب و هوايي، نزديكي به مركز استان، همجواري با جاده سنتو، برخورداري از كليه زير ساخت‌هاي توسعه و غيره، قطعاً اين شهرستان قابليت توسعه در زمينه‌هاي صنعتي، كشاورزي، معدن و بويژه گردشگري و صنعت توريسم را دارد.

مهندس بابائي در خصوص اولويت‌هاي عمراني دولت در شهرستان مهريز، يادآور شد: تسريع در اجراي طرح انتقال آب زاينده رود به شهرستان، احياء و مرمت بافت‌هاي سنتي و ميراث فرهنگي و گردشگري، تسريع در اجراي پروژه دانشگاه امام جعفرصادق(ع) و آموزشكده فني، تصويب و اجراي طرح انتقال پساب يزد به بهادران، تسريع در اجراي طرح فاضلاب شهري مهريز، تسريع در ساماندهي محور جاده سنتو، بهسازي و نوسازي معابر شهري و راه‌هاي روستايي،‌ تسريع در بهره‌وري از معادن عظيم سرب ورودي بهادران، ‌تكميل پارك‌ها و فضاهاي سبز شهري و كسب مجوز حفر چاه جهت اجراي طرح مجتمع بزرگ گلخانه‌اي فارغ التحصيلان از جمله اولويت‌هاي مهم شهرستان در بخش‌هاي عمراني، صنعت و معدن و كشاورزي مي‌باشد.

وي ضمن بيان اين كه هم اكنون 50 پروژه عمراني نيز به طور همزمان در شهرستان در حال اجرا مي‌باشد، اضافه كرد:ساماندهي غربال‌بيز، سالن‌هاي ورزشي ،‌ توسعه و احداث كتابخانه‌هاي عمومي و ساماندهي باغ پهلوان‌پور از جمله مهمترين طرح‌هاي عمراني در دست اجرا و يا در حال تكميل شهرستان مي‌باشد.

فرماندار مهريز به نزديك شدن سفر رياست جمهوري به استان يزد اشاره كرد و بيان داشت: از چند ماه قبل با تشكيل ستادي در شهرستان كليه اولويت‌ها و طرح‌هاي پيشنهادي توسعه شهرستان جهت ارائه به هيات دولت، تهيه و جمع بندي شده و به مركز استان ارائه گرديده است. همچنين چهار پيشنهاد در قالب طرح‌ها و پروژه‌هاي عمده تحول‌زا در راستاي سند ملي توسعه شهرستان تهيه شده كه به استاندار يزد جهت طرح در جلسات استاني هيات دولت تقديم شده است.

بابائي در پايان درخصوص اين پيشنهادات گفت: با توجه به شرايط اقليمي، جغرافيايي و زيست محيطي مناسب، برخورداري از تفرجگاه‌ها، بناهاي قديمي، جاذبه‌هاي گردشگري و... معرفي شهرستان مهريز به عنوان مركز گردشگري و توريستي استان(قطب گردشگري)، با عنايت به وجود انارستان بزرگ مهريز با وسعت بيش از 300 هكتار، كلكسيون تحقيقاتي انار با بيش از 762 رقم، وجود 250 هكتار باغ انار در شهرستان و امكان توسعه باغات انار، معرفي شهرستان مهريز به عنوان شهر انارخيز(قطب انار)، با توجه به فضاهاي مناسب، زير ساخت‌هاي لازم، نزديكي به مركز استان، آب و هواي مناسب،‌ باورهاي عميق ديني و مذهبي مردم و امكان ايجاد رشته‌هاي كاربردي كشاورزي، معرفي اين شهرستان به عنوان شهر دانشگاهي استان (قطب دانشگاهي) و همچنين با عنايت به وجود كليه زيرساخت‌هاي توسعه،‌ همجواري با جاده سنتو،‌ نزديكي به مركز استان،‌برخورداري از زمين‌هاي مسطح ،‌ وجود شهرك صنعتي هرفته و تصويب احداث شهرك صنعتي 3 يزد (يزد مهر) در شهرستان مهريز، معرفي شهرستان مهريز به عنوان دومين مركز صنعتي استان (قطب صنعتي)، چهار پيشنهاد تحول‌زا در اين شهرستان محسوب مي‌گردد

منبع:ايسنا

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا